Een ogenblik geduld a.u.b.

Onderzoeken

  • Bewonersenquête 2023

    De gemeente Roosendaal heeft in 2023, voor de 12e keer onder 8.500 inwoners van 16 jaar en ouder een Bewonersenquête uitgezet.

    Het gemeentebestuur wil met dit onderzoek te weten komen wat er zoal leeft onder de inwoners. Hoe veilig voelt men zich in de buurt? Is men tevreden over de voorzieningen in de stad? Hoe zijn de sociale contacten in de buurt? Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die beantwoord kunnen worden aan de hand van het onderzoek. De resultaten gebruiken we om het beleid te monitoren en ontwikkelen en draagt bij aan het datagedreven werken.

    / Resultaten / 1976 kB

  • Jongerenvragenlijst 2023

    De jongeren zijn bevraagd over dezelfde thema’s als in de reguliere bewonersenquête, alleen is de vragenlijst korter en de vragen zijn meer gericht op hun leefwereld. Voor de vragenlijst is gebruik gemaakt van de tool Swipocratie. Door middel van swipen zijn de jongeren door de vragenlijst geleid.

    Van de 696 swipers was er 88 procent jonger dan 25 jaar 77 procent woont in Roosendaal. De getoonde resultaten zijn van de deelnemers onder de 25 jaar.

    / Resultaten / 2624 kB

  • Studentenonderzoek 2023

    Rapportage van het studentenondezoek in Roosendaal. 169 studenten hebben hun mening gegeven over het vervoer, werken, wonen, voorzieningen en evenementen in Roosendaal. Hiermee wordt een algemeen beeld van Roosendaal als studentenstad verkregen.

    / Resultaten / 698 kB

  • Amoedemonitor 2022

    De gemeente Roosendaal voert een actief beleid ter bestrijding van armoede en schulden. In 2020 heeft KWIZ een Armoedemonitor opgesteld over de over de periode 2019/2020. Deze huidige meting vormt een herhaalmeting over de periode 2021/2022. De monitor geeft biedt de gemeente een overzicht van de ontwikkelingen in de omvang en samenstelling van de minimapopulatie en het bereik van de minimaregelingen.

    / Resultaten / 378961 kB

  • Economische Barometer 2022

    Het verzamelen, ordenen en beschrijven van data die de sociaal- en ruimtelijk-economische ontwikkeling van Roosendaal voor de periode van 2016 tot en met 2021/2022 in beeld brengen, heeft centraal gestaan bij deze Economische Barometer.

    De Economische Barometer van Roosendaal:

    • laat zien hoe de economie in de gemeente Roosendaal zich ontwikkelt;
    • geeft sturingsinformatie om prioriteiten te stellen en economisch beleid te ontwikkelen;
    • geeft input aan het overleg tussen bedrijfsleven, overheid en onderwijs over de economische toekomst van Roosendaal.

    / Resultaten / 1932 kB

  • Cliëntervaringsonderzoek WMO 2022

    De gemeente Roosendaal voerde in april 2023 een cliëntervaringsonderzoek (ceo) uit om inzicht te krijgen in de (effecten van) hulp en ondersteuning van Wmo-cliënten binnen de gemeente. De gemeente voldoet hiermee aan de wettelijke verantwoordingsverplichting. De doelgroep van het ceo Wmo zijn cliënten die (in 2022 in het kader van de Wmo) van de gemeente een individuele maatwerkvoorziening ontvingen. In totaal kregen 890 cliënten een uitnodigingsbrief met het verzoek om deel te nemen aan het onderzoek, waarvan 357 cliënten de vragenlijst volledig hebben ingevuld; een respons van 40 procent.

    / Resultaten / 477 kB

  • Factsheet Cliëntervaringsonderzoek WMO 2022

    Factsheet van de resultaten van het cliëntervaringsonderzoek WMO 2022.

    / Resultaten / 289073 kB

  • Ondernemingspeiling 2022- Ondernemingsklimaat

    De gemeente Roosendaal heeft ondernemers uit Roosendaal via een chatvragenlijst bevraagd over het ondernemingsklimaat. Ondernemers konden deelnemen na een uitnodiging via e-mail, WhatsApp of het ondernemerskanaal. Naast de beoordeling van het ondernemingsklimaat zijn onderwerpen als de impact van corona, de bereikbaarheid / veiligheid van de bedrijfsomgeving, mobiliteit en duurzaamheid, krapte op de arbeidsmarkt en toekomstige investering aan bod gekomen. De inventarisatie van de actuele behoeften, wensen en problemen ten aanzien van het ondernemingsklimaat geeft de gemeente opties om de uitkomsten direct door te vertalen naar een passend beleid waarin de binding met ondernemers versterkt kan worden.

    / Resultaten / 333 kB

  • Ondernemingspeiling 2022- Dienstverlening

    De hemeente Roosendaal heeft ondernemers uit Roosendaal via een chatvragenlijst gevraagd hoe zij de huidige dienstverlening ervaren. Ondernemers konden deelnemen na een uitnodiging via e-mail, het ondernemerskanaal, LinkedIn of Whatsapp. Naast de beoordeling van de algehele dienstverlening zijn onderwerpen als het soort contact en de contactwijze met de gemeente in de afgelopen 12 maanden vastgelegd en de is kwaliteit beoordeeld van het aanvraagproces, de medewerkers en de website. Het inzicht in de kwaliteit van dienstverlening geeft de gemeente de mogelijkheid om de directe feedback door te vertalen naar een passend beleid.

    / Resultaten / 312499 kB